Bartın Üniversitesinde Ek Ders Ödemelerinde Merkezileştirme Çalışmaları Başladı

Bartın Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı tarafından yürütülen maaş ve tahakkuk süreçlerinin etkinliğini artırmaya yönelik çalışmalar kapsamında, ek ders ücretlerinin hesaplanması ve ödenmesine ilişkin süreçler merkezileştiriliyor. Üniversitemizde görev yapan öğretim elemanlarına, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu ile “Ders Yükü Tespiti ve Ek Ders Ücreti Ödemelerinde Uyulacak Esaslar” çerçevesinde gerçekleştirilen ek ders ödemelerinin daha hızlı, güvenilir ve standart bir yapıda yürütülmesi amacıyla önemli bir adım atıldı.

Bu doğrultuda, Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Ahmet AKKAYA'nın onaylarıyla 2025 yılı Kasım ayından itibaren ek ders ödemelerinin merkezi olarak yürütülmesine geçiliyor. İlk aşamada meslek yüksekokulları, süreçlerin pilot uygulama kapsamında yürütüleceği birimler olarak belirlendi. Pilot birimlere ait tahakkuk işlemleri, Personel Daire Başkanlığı tarafından doğrudan gerçekleştirilecek ve süreçte elde edilen sonuçlar ilerleyen dönemde tüm akademik birimler için yol gösterici olacak.

Personel Daire Başkanlığı, bu uygulamayla birlikte veri doğruluğu, mevzuata tam uyum, birimler arası iş yükünün dengelenmesi ve süreçlerin dijital ortamda daha bütüncül bir şekilde yönetilmesini hedefliyor. Pilot uygulamanın ardından yapılacak değerlendirmelerle sistemin tüm akademik birimlerde sürdürülebilir hale getirilmesi planlanıyor.

Rektörlüğümüz tarafından alınan karar doğrultusunda, 2025-2026 akademik yılı bahar döneminden itibaren pilot birimler dışındaki tüm akademik birimlerin ek ders ödemeleri de merkezî olarak Personel Daire Başkanlığı Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından yürütülecek. Böylece ek ders süreçlerinin tamamı üniversite genelinde tek merkezden yönetilerek daha düzenli, hızlı ve standart bir işleyiş sağlanmış olacak.

Bartın Üniversitesi, kurumsal süreçlerde kaliteyi ve verimliliği artırma amacı doğrultusunda yürüttüğü bu çalışmayla, akademik personelin hak ediş süreçlerinde bütünleşik ve güvenilir bir yönetim modeli oluşturmayı hedeflemektedir.

  • BARÜ’de İdari Performans Değerlendirme Süreci Başlıyor

  • Bartın Üniversitesinde Ek Ders Ödemelerinde Merkezileştirme Çalışmaları Başladı

  • Daire Başkanlığımız, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinde Temsil Edildi

  • Üniversitemizi Güzelleştiren Ekiple Bir Araya Gelindi

  • Personel Daire Başkanlığında “Akademik Teşkilat Yönetmeliği” Eğitimi Gerçekleştirildi

  • Personel Daire Başkanlığında Doktora Sonrası Araştırmacı İstihdam Süreçleri Anlatıldı

  • Dijital İçeriklerimizin Yaygın Etkisi Büyüyor

  • Başkanlık Olarak “Kamuda Profesyonel Görünüm ve Moda” Programına Katıldık

  • Personel Süreçlerine Dair Standart Dokümanlar Birleştirildi

  • Kurum İdari Kurul Toplantısı Gerçekleştirildi

0 378 223 50 18     personel@bartin.edu.tr