Sıkça Sorulan Sorular


1. Üniversiteye yeni atandım ne zaman göreve başlamalıyım?

657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 62’nci maddesi gereğince, İlk defa veya yeniden veyahut yer değiştirme suretiyle; Aynı yerdeki görevlere atananlar atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü, Başka yerdeki görevlere atananlar, atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere hareket ederek belli yol süresini, izleyen iş günü içinde işe başlamak zorundadırlar.

2.Üniversitenizde akademik bir kadroya atanmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Üniversitemiz öğretim üyesi ve öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanı ilanları Resmi Gazete’de ve üniversitemiz web sitesinde yayımlanmaktadır.

3. Yurt içinde ve yurt dışında Kısa Süreli Görevlendirme nedir ve süresi ne kadardır?i

Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik’in 2’nci maddesinin a fıkrası gereğince Kısa Süreli Görevlendirmeler; Öğretim elemanlarının bilimsel toplantılara katılmak, inceleme, araştırma ve uygulama yapmak üzere süresi üç ay kadar olan görevlendirmelerdir. İnceleme, araştırma ve uygulama için görevlendirmelerde konu ile ilgili bir ön raporun ilgili Yönetim Kurulunca kabulü şartı aranır. Kongrelere bilimsel tebliğ ile katılmak esastır.

4. Yurt içinde ve yurt dışında Uzun Süreli Görevlendirme nedir ve süresi ne kadardır?

Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik’in 2’nci maddesinin b fıkrası gereğince Uzun Süreli Görevlendirmeler; Öğretim elemanları için inceleme, araştırma ve uygulama yapmak üzere üç aydan fazla bir süre ile ilgili yönetim kurullarınca onaylanacak bir çalışma programına göre yapılan görevlendirmelerdir. (Not: 3 aydan fazla görevlendirmeler 657 DMK 224. madde uyarınca mecburi hizmet yükümlülüğüne tabidir.)

5. Yurt içi veya yurt dışı görevlendirme başvurumu nereden yapabilirim?

Yurt içi veya yurt dışı görevlendirme başvuruları şahsen görevli olduğunuz birime yapılmaktadır. Yurt içi görevlendirme başvuruları 7 (yedi) gün önceden, yurt dışı görevlendirme başvuruları 15 (on beş) gün önceden yapılmaktadır.

6. Uzun süreli görevlendirmeden kimler hangi durumda faydalanabilir?

Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik’in 5inci maddesi gereğince Uzun süreli görevlendirme yapılabilmesi için:

- Öğretim üyelerine yurtdışında uzun süreli görevlendirme yapılabilmesi için öğretim üyesinin kadrosunun bulunduğu üniversitede veya 2809 sayılı Kanun kapsamındaki Devlet üniversitelerinde toplam olarak en az altı yıl öğretim elemanı olarak çalışmış olması şartı aranır. Daha önce bu kapsamda görevlendirilenlerin yeniden uzun süreli görevlendirilebilmesi için önceki uzun süreli yurtdışı görevlendirmesinden sonra üniversiteye dönüş ve işe başlama tarihinden itibaren aylık ve yolluklarını üniversiteden alarak görevlendirilecekler için en az altı yıl, aylık ve yolluk almayarak görevlendirilecekler için en az iki yıl görev yapmış olması gerekir. Öğretim üyelerinin aylıklı yurtdışı görevlendirme süresi bir yılı aşamaz. Bir yılın sonunda öğretim üyesinin isteği üzerine üniversite tarafından gerekli görüldüğü takdirde bu süre aylıksız olarak bir yıla kadar uzatılabilir. Yükseköğretim Kurulu Akademik Hareketlilik Projesi kapsamında en az iki yarıyıl görevlendirilenlerin yurtdışında uzun süreli görevlendirmelerinde bu bentte belirtilen hizmet sürelerinin yarısı aranır.

- Süreli olarak atanan öğretim görevlileri yurtdışında ancak kısa süreli görevlendirilebilirler. Sürekli olarak atanan öğretim görevlileri, öğretim üyelerinin uzun süreli görevlendirilmesinde aranan şartları sağlamaları halinde uzun süreli görevlendirilebilirler.

- 2547 sayılı Kanunun 33’üncü maddesi kapsamında atanan araştırma görevlileri üniversitede en az bir yıl görev yapmış olmak şartıyla yurtdışında en fazla bir yıla kadar aylıklı olarak görevlendirilebilirler. Bu kapsamda atanan araştırma görevlilerinin yurtdışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dâhil olmak üzere toplamda iki yılı geçemez. 2547 sayılı Kanunun 50 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında atanan araştırma görevlileri, üniversiteye döndüklerinde mecburi hizmet yükümlülüklerini yerine getirebilecek yeterli çalışma süresine sahip olması hususu gözetilerek üniversitede en az bir yıl görev yapmış olmak şartıyla yurtdışında en fazla altı aya kadar aylıklı olarak görevlendirilebilirler. Bu kapsamda atanan araştırma görevlilerinin yurtdışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dahil olmak üzere toplamda bir yılı geçemez.

- Yurtiçi veya yurtdışı kurum ve kuruluşlardan burs sağlanması şartıyla doktora ile tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık veya sanatta yeterlik eğitiminden sonra kadrosunun bulunduğu üniversitenin kadrolarında en az iki yıl görev yapan öğretim elemanlarına bir yıl süreyle aylıksız izin verilerek yurtdışında görevlendirme yapılabilir. Bu bent hükümlerinden yararlanarak aylıksız izin alanların bu kapsamda tekrar aylıksız izin alarak görevlendirilebilmesi için üniversiteye dönüş ve işe başlama tarihinden itibaren en az üç yıl görev yapmış olması gerekir.

7. Yurt dışında görevlendirilenler görevlendirme sonunda ne yapmalıdır?

Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik’in 7’nci maddesi gereğince Yurtdışında görevlendirilenler; kendilerine verilen onaylanmış çalışma programına göre düzenleyecekleri ayrıntılı faaliyet raporunu yurda dönmelerinden sonra bir aylık süre içinde bilimsel bir toplantıda sunmak üzere bağlı bulundukları rektörlüklere vermekle yükümlüdürler.

-Yurt dışına görevlendirilen personel görevlendirme sonucuna ilişkin hazırlayacağı raporu görev dönüşüne müteakip Kamu Personeli Bilgi Sistemi üzerinden Cumhurbaşkanlığına bildirilmek üzere 5 (beş) gün içerisinde Personel Daire Başkanlığına göndermekle yükümlüdür.

8. Üniversitenizde geçici olarak görevlendirilmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Görevlendirme talebinize uygun Üniversitemizin ilgili birimine dilekçe ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir. İlgili birim tarafından birimin ihtiyaçları ve geçerli mevzuat hükümleri uyarınca başvurunuz değerlendirilerek uygun görülenler Rektörlüğümüze bildirilecektir. Üniversite Yönetim Kurulu tarafından da uygun bulunan başvurular, ilgililerin Kurumları ile Personel Daire Başkanlığı tarafından yazışma yapılarak yürütülecektir. Görevlendirme işleminin sonucu olumlu/olumsuz olarak ilgiliye bildirilecektir.

9. Hazırlık sınıfı okudum. Ne yapmalıyım?

657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 36/A bendi 6-b fıkrası gereğince ortaokul ve dengi, lise ve dengi okulların, normal öğrenim süresinden fazla olması halinde, başarılı her öğrenim yılı için bir kademe ilerlemesi uygulanır. Bu nedenle mezun olduğunuz okuldan alacağınız ek öğrenim süreleri gösterir onaylı belgeyi görev yaptığınız birime dilekçe ile vermeniz, biriminiz tarafından da Personel Daire Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir. Personel Daire Başkanlığı tarafından intibak işleminiz gerçekleştirilip biriminize gönderilecektir.

10. Yüksek lisans /Doktora eğitimimi tamamladım. Ne yapmalıyım?

657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 36/A bendi 9. fıkrası gereğince, memurluğa girmeden önce veya memuriyetleri sırasında yükseköğrenim üstü master derecesi almış olanlarla yükseköğrenim kurumlarında en az bir yıl ilave öğrenim yaparak lisansüstü ihtisas sertifikası alanlara bir kademe ilerlemesi, tıpta uzmanlık belgesi alanlara, meslekleri ile ilgili öğrenim dallarında doktora yapanlara bir derece yükselmesi uygulanır. Master derecesini alıp bir kademe ilerlemesinden yararlanan memura, mesleği ile ilgili öğrenim dalında doktora yaptığı takdirde iki kademe ilerlemesi uygulanır. Bu nedenle mezun olduğunuza ilişkin onaylı geçici mezuniyet veya diploma örneğinizin görev yaptığınız birime dilekçe ile vermeniz, biriminiz tarafından da Personel Daire Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir. Personel Daire Başkanlığı tarafından intibak işleminiz gerçekleştirilip biriminize gönderilecektir.

11. Mal Bildirimi hangi durumlarda verilir?

Üniversitemize atanırken göreve giriş için gerekli olan belgelerle birlikte, eşleri velayeti altındaki çocukları ve kendilerinin şahsi mal varlıklarında önemli bir değişiklik olduğunda ve ayrıca sonu (0) ve (5) ile biten yıların en geç Şubat ayı sonuna kadar Mal Bildirimlerini yenilemeleri zorunludur. İlgililer Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik'te belirtilen hallerde Mal Bildirimlerini görev yaptıkları Birime teslim ederek, Birimler yazı ile Personel Daire Başkanlığına göndermelidir.

12. Kimler hususi damgalı Pasaport alabilirler?

5682 Sayılı Pasaport Kanununun 14üncü maddesinde yer alan kişilere birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan personellerimiz hususi damgalı pasaport başvurusu yapabilirler.

13. Askere gideceğim ne yapmalıyım?

Askerlik sevk belgesi ile birlikte aylıksız izne ayrılma talep formunu doldurarak görev yaptığınız birime başvurmalısınız.

14. Askerliğimi bitirdim ne yapmalıyım?

Terhis belgesi ya da terhis mahiyetinde alınmış olan izin kâğıdı ile birlikte görev yaptığınız birime giderek göreve başlama isteğinizi bildiren dilekçe ile (burada dikkat edeceğiniz nokta terhis tarihinden itibaren 30 gün içinde başlamanız gerekmekte olduğu ve en erken de terhis tarihinden sonraki ilk iş günü işe başlayabileceğinizdir.) başvurmanız gerekmektedir.

15. Boşandım ne yapmam gerekiyor?

Mahkeme kararını ekleyeceğiniz bir dilekçe ve yeni nüfus cüzdanı fotokopisi ile düzenlediğiniz Aile Yardımı Formu ile görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

16. Çocuğum oldu doğum yardımı ve sağlık yardımı için ne yapmam gerekiyor?

Çocuğunuzun doğum raporu ve nüfus cüzdanının fotokopisini eklediğiniz dilekçeniz ile birlikte doldurduğunuz Aile Yardımı Bildirimi Formunu ekleyerek görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

17. Doğum sonrası ücretsiz izin nedir? Ne zaman başlar ve biter?

1- Doğum yapan memura isteği üzerine on iki aya kadar verilen aylıksız izin hakkı yirmi dört aya çıkarılmış ve eşi doğum yapan memura da isteği üzerine yirmi dört aya kadar aylıksız izin hakkı tanınmıştır.

2- Doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi, doğum sonrası analık izninin (asgari 8, azami 13 hafta) bitimi; eşi doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi ise doğum tarihi olarak belirlenmiştir.

18. Doğum öncesi ve doğum sonrası mazeret iznimi nasıl kullanabilirim?

3/02/2011 tarihli ve 6111 sayılı Kanunun 106 maddesi ile değişik 104'üncü maddesinde; "A) Kadın memura; doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam on altı hafta süreyle analık izni verilir. Çoğul gebelik durumunda, doğum öncesi sekiz haftalık analık izni süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesine kadar sağlık durumunun çalışmaya uygun olduğunu tabip raporuyla belgeleyen kadın memur, isteği hâlinde doğumdan önceki üç haftaya kadar kurumunda çalışabilir. Bu durumda, doğum öncesinde bu rapora dayanarak fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine eklenir. Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir. Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin ölümü hâlinde, isteği üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilir." hükmü yer almaktadır.

19. Evlendim ne yapmam lazım?

Evlilik cüzdanınızın ilk üç sayfası ile sizin ve eşinizin nüfus cüzdanını fotokopisini eklediğiniz dilekçenize Aile Bildirimi Formunu ve eşiniz çalışmıyor ise de Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formunu doldurup ekleyerek görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

20. Eşim sağlık yardımından faydalanabilir mi?

Eğer eşinizin herhangi bir sağlık güvencesi yoksa (Emekli Sandığı, Sigortalı veya Bağ-Kurlu değilse) bir dilekçe ile birlikte doldurduğunuz Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formu ve Aile Yardımı Bildirimi Formunu ve eşinize ait nüfus Cüzdanı fotokopisini ekleyerek Görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız halinde faydalanabilir.

21. Eşim işten çıktı Aile Yardımı için ne yapmam gerekiyor?

Eşinizin işinden ayrıldığına dair bir SGK’dan alınacak Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/1-c kapsamındaki sigortalı için), yazacağınız dilekçenize ekleyerek Aile Yardım Bildirim Formu doldurup görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

22. Eşi doğum yapan memura kaç gün izin verilir?

Eşi doğum yapan memura isteği üzerine 10 gün babalık izni (doğum olayının belgelenmesi koşulu ile) verilir.

23. Emekliye ayrılmak istiyorum ne yapmam gerekir?

Emeklilik talep dilekçesi ile birlikte banka talep dilekçesini hazırlayarak çalıştığınız birimin özlük işlerine müracat etmeniz gerekmektedir.

24. Kadro ünvanım, görev yerim değiştiğinden kimlik kartımı nasıl değiştirebilirim?

Görev yeri ve kadro ünvanı değişikliğine resen Personel Daire Başkanlığı kimlik basıp görev biriminize göndermektedir.

25. Süt iznimi nasıl kullanabilirim?

Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi saatler arasında ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır. [6111 sayılı kanun, madde 106]

Süt izninin, kadın memurun çocuğunu emzirmesi için günlük olarak kullandırılması gereken bir izin hakkı olması sebebiyle bu iznin birleştirilerek sonraki günlerde kullandırılmasına imkân bulunmamaktadır.

26. Ölüm izni süresi kaç gündür?

Ölüm izni 7 gündür. Memurun eşi, çocukları, annesi, babası veya kardeşinin ölümü halinde, ayrıca eşinin ana, baba veya kardeşinin ölümü hallerinde memura 7 gün izin verilir.

27. Ücretsiz izin dönüşü işe başlamak istiyorum ne yapmam gerekiyor?

Tüm ücretsiz izin dönüşlerinde (Askerlik, doğum, 39. md. görevlendirilmesi vb.) görev yaptığınız birime giderek göreve başlamayı istediğiniz dilekçenizi veriniz. Bir hafta içerisinde Personel Dairesi Başkanlığıyla irtibata geçerek Sosyal Güvenlik Kurumuna İşe Giriş Bildirgenizin yapılıp yapılmadığını kontrol ettiriniz. Aksi taktirde yaşanacak gecikmelerden Başkanlığımız sorumlu olmayacaktır.

28. Erasmus programıyla yurtdışına gitmek istiyorum nasıl başvurabilirim?

Erasmus'un da dahil olduğu Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarının uygulanması kısa adı Ulusal Ajans olan http://www.ua.gov.tr Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. Bu konuyla ilgili her türlü soru, sorun ve öneriyi kendilerine iletebilirsiniz.

29. Üniversitenizde teknik hizmetler sınıfında görev yapıyorum. Memuriyet öncesi görev alanımla ile ilgili özel sektörde geçen sürelerin kademe ilerlemesinde değerlendirilmesini talep etmekteyim. Özlük işlemleri için ne yapmam gerekiyor?

Üniversitemizde teknik hizmetler sınıfında görev yapan idari personel E-Devletten alacakları SGK Tescil ve Hizmet Dökümü ile birlikte Başkanlığımız sayfasından https://form.bartin.edu.tr/personel/hizmet-birlestirme-formu.html Hizmet Birleştirme Talep Formunu doldurmaları gerekmektedir.

Bu durumda olan kişilerin talepleri ile özel sektörde en son çalışılan kurumun bulunduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne yazı yazılarak kişinin hizmetleri tek bir listede talep edilir.

30. Üniversitenizde kadrolu idari personel olarak görev yapmaktayım. Naklen tayin alarak bir başka kuruma geçmek istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Bartın Üniversitesi İdari Personel Naklen Tayin Yönergesi hükümleri uyarınca naklen tayin alarak gitmek isteyen personel için başvurular alınmaktadır. Söz konusu yönerge kapsamında oluşturulan komisyon tarafından incelenen başvurular nihai karara bağlanarak puan sıralaması yapılarak naklen tayin hakkı kazanan personel sayısı ve isimleri Üniversitemiz sitesinden ilan edilmektedir.

31. Üniversitenizde aday memur olarak görev yapmaktayım. Adaylığım ne zaman kaldırılacak asalet tasdikim ne zaman gerçekleştirilecek?

Üniversitemizde görev yapan aday memurların adaylık süresi 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 54 üncü maddesi uyarınca 2 yıl olarak uygulanmaktadır.

32. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından KPSS puanım ile Üniversitenize yerleştim. Ne yapmam gerekmektedir?

Rektörlüğümüzce ilan edilen kılavuz ile birlikte istenilen belgeler, atama takvimi ve diğer hususlara dair bilgi edinebilirsiniz. Evraklarınızı teslim ettikten sonra hakkınızda yaptırılacak arşiv araştırması sonucuna göre atamanız yapılacak olup tarafınıza tebligat yazısı yazılacaktır.

33. Üniversitenizde teknik hizmetler sınıfında görev yapmaktayım. Çalıştığım alan ile ilgili Mühendislik Fakültesini bitirdim. Mühendis kadrosuna atanabilmem için ne yapmam gerekir?

Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği hükümleri uyarınca Mühendis kadrosuna atanabilmeniz için Üniversitemiz tarafından Unvan Değişikliği sınavı için duyuruya çıkılmalıdır. Daha sonra yapılan yazılı sınavı ve sözlü sınav sonrası ilan edilen kadro sayısına göre başarılı olmanız durumunda Mühendis kadrosuna atamanız yapılacaktır.

34. Sözleşmeli personel olarak görev yapıyorum. Sözleşmeli personel olarak çalıştığım süreler kazanılmış hak aylığımda ne zaman değerlendirilecek?

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesinde; ‘’Bu fıkranın diğer paragraflarındaki hükümler ile özel kanunlarındaki hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu Kanuna tâbi kamu idarelerinde Cumhurbaşkanınca belirlenecek pozisyon unvanlarında çalıştırılmak üzere işin geçici olması şartı aranmaksızın sözleşmeli personel istihdam edilebilir. Bu kapsamda istihdam edilen sözleşmeli personelden aynı kurumda üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar bu sürenin bitiminden itibaren otuz gün içinde talepte bulunmaları hâlinde bulundukları yerde aynı unvanlı memur kadrolarına atanır. Bulundukları pozisyon unvanı ile aynı unvanlı memur kadrosu bulunmayanların atanacağı kadrolar Cumhurbaşkanınca belirlenir. Bu personel can güvenliği ve sağlık sebepleri hariç olmak üzere üç yıl süreyle başka bir yere atanamaz. Memur kadrolarına atananlar, aynı yerde en az bir yıl daha görev yapar. Bu kapsamda memur kadrolarına atananların, sözleşmeli personel pozisyonlarında geçirdikleri hizmet süreleri, öğrenim durumlarına göre yükselebilecekleri dereceleri aşmamak kaydıyla kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir.’’ hükmü gereği sözleşmeli personel olarak göreve başladıktan 3 yıl sonra sözleşmeli olarak geçen süreleriniz kazanılmış hak aylığında değerlendirilir.

35. Görev yaptığım birimden farklı olarak başka bir birimde çalışmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Halen görev yapmakta olduğunuz birime farklı birimde çalışmak istediğinizi belirten bir dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir. Görev yaptığınız birimin de dilekçenizi Rektörlüğümüze göndermesi sonrasında Rektörlüğümüzce yapılan değerlendirme sonucunda tarafınıza görev yaptığınız birim aracılığıyla işlemin sonucu hakkında bilgi verilecektir.

36. Kömür ve Linyit Madenlerinin Yer Altı İşlerinde Meydana Gelen İş Kazası Sonucunda Hayatını Kaybeden Sigortalıların Yakınlarının Kamuda İstihdamına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri uyarınca Madenci olmam vesilesiyle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından Üniversitenize sürekli işçi olarak yerleştirildim. Ne yapmam gerekiyor?

Rektörlüğümüzce istenilen belgelerle birlikte başvuru yapmanız gerekmektedir. Evraklarınızı teslim ettikten sonra hakkınızda yaptırılacak arşiv araştırması sonucuna göre atamanız yapılacak olup tarafınıza tebligat yazısı yazılacaktır.

37. Bilgisayar İşletmeni kadrosunda 5 yıldır görev yapıyorum. Üst unvanlara atanmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği hükümleri uyarınca Şef kadrosuna atanabilmeniz için Üniversitemiz tarafından Görevde Yükselme Sınavı için duyuruya çıkılmalıdır. Daha sonra yapılan yazılı sınav ve sözlü sınav sonrası ilan edilen kadro sayısına göre başarılı olmanız durumunda Şef kadrosuna atamanız yapılacaktır.

38. Üniversitemizde (Kadrolu Memur/4-B sözleşmeli/Akademik Personel) olarak görev yapıyorum. Güncellenen aile durumumu birimime nasıl bildirip maaşa yansımasını sağlayabilirim?

Üniversitemizde (Kadrolu Memur/4-B sözleşmeli/Akademik Personel) olarak görev yapan personelimizden aile durumunda güncelleme olan personelimizin E-devlet üzerinden ‘’Kamu Personeli Aile Bilgileri Bildirim Sistemi’’ ne giriş yapıp güncellenen aile bilgilerini sisteme kaydedip mutemede göndermesi gerekmektedir. İlgili birim mutemedi aile bildirimini onayladıktan sonra güncellenen aile durumu takip eden ayın 15’inden itibaren maaşa yansıyacaktır.

39. Üniversitemizde Sürekli İşçi olarak görev yapıyorum. Güncellenen aile durumumu birimime nasıl bildirip maaşa yansımasını sağlayabilirim?

Üniversitemizde Sürekli İşçi kadrosunda görev yapan personelin güncellenen aile durumunu “FRM-0122 Aile Yardım Bildirim Formu”nu doldurarak görev yaptığı birime teslim etmesi gerekmektedir. İlgili birim Aile Yardım Bildirim Formunu Personel Daire Başkanlığı Özlük ve Tahakkuk Şube Müdürlüğüne gönderir ve yapılan işlem neticesinde güncellenen aile durumu takip eden ayın 15’inden itibaren maaşa yansıyacaktır.

40. Üniversitemizde görev yapıyorum kendim veya eşim doğum yaptığı takdirde doğum yardımı ödeneğinden faydalanmam için ne yapmam gerekiyor?

Üniversitemizde görev yapan personelin kendisinin ya da eşinin doğum yapması halinde ilgili kişi doldurduğu “DKF-0089 Doğum Yardımı Başvuru Formu” nu ve doğan bebeğin kimlik fotokopisini Personel Daire Başkanlığımızın web sitesinde bulunan Doğum Yardımı Başvuru Formu modülüne yüklemesi gerekmektedir. Yapılan başvuru Personel Daire Başkanlığımız tarafından Bartın Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne iletilmekte olup yapılacak doğum yardımı ödeneği doğum yapan kişinin PTT hesabına yatırılmaktadır.

41. Üniversitenize yeni atandım Banka Promosyonu Başvurusunu nasıl yapabilirim?

Üniversitemize yeni atanan personelin Üniversitemiz ile Vakıfbank arasında yapılan peşin maaş promosyonu sözleşmesine istinaden, kıst promosyon ödemesi alabilmesi için “FRM-0191 Maaş Promosyon Dilekçesi” ni doldurup görev yaptığı birime teslim etmesi gerekmektedir. Yapılan işlem sonucunda takip eden aybaşından başlanarak sözleşme bitiş tarihine kadar hesaplanan kıst promosyon tutarı ilgilinin hesabına banka aracılığıyla aktarılacaktır.

42. Üniversitemizde Sürekli İşçi kadrosunda (4/D) görev yapıyorum okula giden çocuğum için yılda bir defaya mahsus ödenen eğitim yardımından nasıl faydalanabilirim?

Üniversitemizde Sürekli İşçi kadrosunda (4/D) görev yapan personelimizin yılda bir defaya mahsus ödenen eğitim yardımından faydalanması için çocuğunun eğitim gördüğü kurumdan veya E-devlet üzerinden alınan öğrenim belgesini Eylül ayının ilk haftasına kadar Personel Daire Başkanlığı Özlük ve Tahakkuk Şube Müdürlüğüne teslim etmesi gerekmektedir. Yapılan işlem sonucunda eğitim yardımı takip eden ayın 15’inde maaş ödemesine dahil edilir.

43. Üniversitemizde görev yapıyorum Zorunlu Bireysel Emeklilik Sisteminden nasıl çıkış yapabilirim?

Üniversitemizde görev yapan personel Zorunlu Bireysel Emeklilik Sisteminden çıkış yapmak isteyen personel Türkiye Hayat Emeklilik müşteri hizmetlerini arayarak sistemden çıkış talebini iletir talebi onaylanan personele mail yoluyla veya SMS yoluyla bilgi verilir. İlgili personel sürekli işçi kadrosunda bulunan personelimiz ise onaylanan çıkış talebini ayrıca Personel Daire Başkanlığı Özlük ve Tahakkuk Şube Müdürlüğüne de bildirmesi gerekmektedir.

44. Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı tarafından Doçentlik Belgesi almaya hak kazandım. Ne yapmam gerekiyor?

Doçent ünvanı alan öğretim elemanlarımız doçentlik belgesini birimine teslim eder, birim üst yazıyla Personel Daire Başkanlığına gönderir, ilgili personelin doçent ünvanı tüm kayıtlara işlenir.

45. Özel sektörde çalıştığım sürelerin hizmetimde birleştirilmesini istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Üniversitemiz personelinin, hizmet birleştirme başvurusu için Personel Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan “Hizmet Birleştirme Formu” nu doldurarak talebini Başkanlığa iletir. İlgili Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünden hizmet birleştirmesine esas süreler istenilir. Gelen yazıya istinaden süreler ilgili kayıtlara işlenir. Başvuru yapan personelin birimine de bilgi verilir.

46. Yıllık, vb. iznimi yurt dışında geçirmek istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Üniversitemiz personelinin izinlerini yurt dışında geçirebilmesi için “FRM-0186” nolu formun doldurularak birimi aracılığıyla üst yazıyla Personel Daire Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir. Personel Daire Başkanlığınca ilgili personelin yurtdışına çıkış izni Rektör onayına sunulur.

47. 2547 sayılı Kanunun 39. maddesi kapsamında görevlendirilebilmem için hangi formu doldurmam gerekiyor?

  • Erasmus kapsamındaki görevlendirmeler için “FRM-0704”
  • Proje kapsamındaki görevlendirmeler için ”FRM-0705”
  • Yönerge kapsamındaki görevlendirmeler için “FRM-0706”
  • Genel görevlendirmeler için “FRM-0707” doldurulur.

48. Üniversitemizde öğretim elemanı olarak görev yapmaktayım. Görev sürem dolmak üzere. Ne yapmalıyım?

  • Araştırma Görevlisi Görev Süresi Uzatım Formu “FRM-640”
  • Öğretim Görevlisi Görev Süresi Uzatma Formu (Ders Verecek-Zorunlu Ortak Ders) “FRM-0641”
  • Öğretim Görevlisi Görev Süresi Uzatma Formu (Uygulamalı Birim) “FRM-0642”
    Doldurularak birime teslim edilir. Birimden üst yazıyla Personel Daire Başkanlığına gönderilir. Başkanlığımız ilgili personelin görev süresi uzatımını Rektör onayına sunar.

49. Üniversitemizde öğretim elemanı olarak görev yapmaktayım. Görev Belgesi almak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Görev belgesi talebinde bulunan personel, Personel Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan “Görev Belgesi Başvuru Formu” nu doldurarak talebini Başkanlığa iletir. Başkanlıkça hazırlanan görev belgesi imzalandıktan sonra ilgili personele mail atılır.

0 378 223 50 18     personel@bartin.edu.tr